Bulletin SKIP (https://bulletinskip.skipcr.cz)


Knihovna města Ostravy a projekt Dokonalá i v technickém světě [1]

Autor: 

  • HAJNÁ, Pavla [2]

Číslo: 

  • 2018, ročník 27, číslo 3 [3]

Rubrika: 

  • Trendy v knihovnách [4]

Klíčová slova: 

  • Knihovna města Ostravy [5], knihovníci / informační pracovníci [6]

Region: 

  • 10 Region Moravskoslezského a Olomouckého kraje [7]

Celkem čtrnáct zaměstnankyň Knihovny města Ostravy, příspěvkové organizace [8], se od května do listopadu 2018 zapojilo do projektu s názvem Dokonalá i v technickém světě realizovaném neziskovou organizací AMYGDALA, z.s. [9] Projekt s reg. č. CZ.03.1.51/0.0/0.0/16_061/0003144 byl financován z poskytnuté dotace schválené Ministerstvem práce a sociálních věcí ČR v rámci Operačního programu Zaměstnanost.

Projekt měl ve svém poslání posílení kompetencí žen 55+ a zvýšení jejich výkonnosti díky lepšímu zvládání práce s moderními informačními technologiemi. Dále byl zaměřen na zlepšení umění předávat své bohaté zkušenosti moderními metodami nově nastupující generaci.

Projekt byl realizován ve třech etapách, jimiž byly Diagnostika – osobní a profesní, Rozvojový program a Závěrečná zkouška.

První etapa Diagnostika – osobnostní a profesní vedla ke zhodnocení úrovně předpokladů každé osobnosti včetně individuálních konzultací nad jejich výsledkem. Díky tomu si mohly účastnice uvědomit svůj potenciál a míru jeho využití. Následovalo tzv. development centrum, které směřovalo ke zhodnocení úrovně zvládání jednotlivých sledovaných kompetencí a srovnání s požadavky požadované či vykonávané profese a tím přesnému stanovení optimální skladby rozvojových aktivit.

Druhá etapa nazvaná Rozvojový program byla složena ze sedmi dnů kurzů. Klíčovými tématy byly sebeřízení a time management. Účastnice se seznámily s technikami, které pomáhají efektivitě, zdravému sebevědomí a schopnosti jasně určovat priority v pracovním i osobním životě a mít jej tak vyvážený. Dále následovala témata spojená s komunikačními kompetencemi. Prioritně se kurzy věnovaly prezentačním technikám a mentorským postupům, které mohou využít pro rozvoj ostatních. Když si účastnice procvičily nové dovednosti, v poslední fázi kurzů hledaly možnosti podpory pomocí nástrojů moderních technologií. To směřovalo k možnosti rozvoje kompetencí pro obsluhu inteligentní kanceláře (propojování výpočetní techniky, ovládání jejich funkcí, moderní aplikace manažerské a prezentační, řízení a organizace času moderními organizéry).

Třetí etapa Závěrečná zkouška a následné hodiny individuálního koučinku a pracovního poradenství pomohly směřovat účastnice k využití prohloubených kompetencí v běžném pracovním i osobním životě.

 AMYGDALA, z.s.) [10]
Ze setkání účastnic projektu (zdroj: AMYGDALA, z.s.)

Všechny účastnice si zpracovaly individuální rozvojový plán a pro lektory, kteří kurzy vedli, bylo největším překvapením, že účastnice našly tolik podnětů a inspirace pro další možné uplatnění v životě. Uvědomily si, že dnešní doba dává velkou příležitost výrazně prodloužit kariéru a využít vlastní potenciál ku prospěchu ostatních.

© Svaz knihovníků a informačních pracovníků ČR, 2017–2024
ISSN 1213-5828

URL zdroje: https://bulletinskip.skipcr.cz/vsechna-cisla/prohlizet-cisla/2018-rocnik-27-cislo-3/knihovna-mesta-ostravy-projekt-dokonala-i-v

Odkazy
[1] https://bulletinskip.skipcr.cz/vsechna-cisla/prohlizet-cisla/2018-rocnik-27-cislo-3/knihovna-mesta-ostravy-projekt-dokonala-i-v
[2] https://bulletinskip.skipcr.cz/vsechna-cisla/autori/hajna-pavla
[3] https://bulletinskip.skipcr.cz/vsechna-cisla/prohlizet-cisla/2018-rocnik-27-cislo-3
[4] https://bulletinskip.skipcr.cz/vsechna-cisla/rubriky/trendy-v-knihovnach
[5] https://bulletinskip.skipcr.cz/vsechna-cisla/klicova-slova/knihovna-mesta-ostravy
[6] https://bulletinskip.skipcr.cz/vsechna-cisla/klicova-slova/knihovnici-informacni-pracovnici
[7] https://bulletinskip.skipcr.cz/vsechna-cisla/regiony/10-region-moravskoslezskeho-olomouckeho-kraje
[8] http://www.kmo.cz/
[9] https://www.amygdalazs.cz/
[10] https://bulletinskip.skipcr.cz/sites/default/files/images/448/hajna1.jpg